مزایا و معایب تبلیغات محیطی کدام اند؟

مزایا و معایب تبلیغات محیطی کدام اند؟
فهرست مطالب

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

در مقاله تبلیغات محیطی از مزایا و معایب تبلیغات محیطی گذر کردیم اما هیچ یک از این موارد را به طور کامل مورد بررسی قرار ندادیم. پس در این مقاله همراه ما باشید تا پیش از اینکه اقدام به تبلیغات کنید از مزایا و معایب تبلیغات محیطی مطلع شوید.

همانطور که می دانید تبلیغات محیطی از قدیمی ترین روش های تبلیغاتی پس از تبلیغات چاپی است. این تبلیغات از جنگ جهانی جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت و همواره تاثر بسیار زیادی بر رشد کسب و کار ها داشته است. امروزه در تمامی کشور ها از این نوع تبلیغات استفاده می شود و علاوه بر اینکه به عنوان آگهی برای کسب و کار ها است رنگ و لعاب زیبایی به چهره شهر ها بخشیده است. مزایا و معایب تبلیغات محیطی را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایای تبلیغات محیطی

هدف گیری گسترده:

رسانه های محیطی به طور گسترده و همگانی پیام تبلیغاتی را منتشر می کنند چون در معرض دید عموم قرار دارند طیف گسترده ای از افراد همواره از این تبلیغات بازدید می کنند و به همین دلیل است که انتقال پیام تبلیغاتی را گسترده می سازند.

جهت مشاوره و استعلام با ما تماس بگیرید.

تضمین دیده شدن آگهی:

این سازه ها در معرض دید عموم قرار دارند و اینکه تعداد زیادی از افراد جامعه در تمامی مدت شبانه روز از مقابل تبلیغات شما عبور می کنند کاملا واضح و مشخص است. پس این موضوع را می توان یکی از مهمترین مزایای تبلیغات محیطی نام برد.

افزایش ارزش و اعتبار برند:

از آنجایی که اکثر برند های بزرگ از تبلیغات شهری در کمپین تبلیغاتی خود استفاده می کنند و دید مردم نیز به همین سمت و سو رفته است اگر شما نیز برای کسب و کارتان از این نوع تبلیغات استفاده کنید باعث می شود شما را با همین برند ها مورد قیاس قرار دهند و همین امر موجب بالا بردن اعتبار برند شما می شود.

فراوانی رسانه ها:

امروزه با افزایش ساخت سازه های تبلیغاتی تقریبا در هر خیابان و معابر شهری و بین شهری بیلبورد یا دیگر تابلو تبلیغاتی وجود دارد. حتی خلاقیت زیادی در ساخت سازه ها نیز بوجود آمده به طوری که موجب خلق ماکت تبلیغاتی، بیلبورد های دیجیتال و یا حتی بیلبورد هایی با طراحی های متفاوت شده است.

امکان هدف گیری محلی:

همانطور که گفتیم به قدری تعداد تابلو های تبلیغاتی افزایش یافته است که در هر مکانی وجود دارد. پس شما می توانید برای تبلیغات کسب و کارتان در محدوده فروشگاه، شرکت، کارخانه و.. اقدام به تبلیغات کنید و به شکل جغرافیایی مخاطب خود را مورد هدف قرار دهید.

بازدید زیاد:

طبق بررسی ها در حوزه تبلیغات به این نتیجه رسیده اند که هر چقدر بازدید از تبلیغات بیشتر باشد امکان تبدیل مخاطب به مشتری بیشتر است. بیلبورد های تبلیغاتی که در مسیر مخاطب قرار می گیرند و مخاطب هرروز از مقابل آن عبور می کند احتمال تبدیل مخاطب به مشتری برای آنها بیشتر است.

بروز سازی تصویر برند در ذهن مشتری:

هر برندی تصویر مشخصی در ذهن مشتری دارد. یکی از مزایای تبلیغات محیطی بروزرسانی چهره ی برند در ذهن مشتری است. این امر باعث ماندگاری تبلیغات در ذهن مشتری می شود.

معایب تبلیغات محیطی

هزینه بسیار بالا:

رسانه های محیطی از گذشته هزینه ی بسیار زیادی داشتند. البته این قیمت ها بستگی به موقعیت و نوع تابلو دارد و با مشاوره صحیح می توان بودجه تبلیغاتی را اداره کرد و با برنامه ریزی مناسب اجرای تبلیغات را عملی کرد. اما به طور کلی تعرفه تبلیغات محیطی در دسته ی تبلیغات پر هزینه مانند تبلیغات تلویزیونی قرار می گیرند.

عدم امکان اندازه گیری بازدید ها:

هنوز برای حل این مشکل راه حل تضمینی وجود ندارد و اغلب بازدید از بیلبورد های تبلیغاتی را بر حسب میزان ترافیک و رفت و آمد مکان نصب تابلو اندازه گیری می کنند. قطعا تمامی این مقدار به آگهی شما توجه نمی کنند پس این آمار نیز آمار دقیقی نیست.

یکی از مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات محیطی دقیقا همین مورد است و شما در تبلیغات اینترنتی یا دیجیتال می توانید میزان بازدید ها یا رفتار مخاطبان را به طور دقیق آنالیز کرده و مورد بررسی قرار دهید.

محدودیت در انتقال پیام تبلیغاتی:

این ابزار ها برای انتقال پیام فرصت کمی دارند و باید در کمترین زمان و به جذاب ترین و خلاقانه ترین شکل ممکن پیام تبلیغاتی را به مخاطب منتقل کنند. طراحی تبلیغات این پیام ها باید بسیار حرفه، اصولی و خلاقانه باشد تا دچار مشکل برای این مورد نشوید.

غیر قابل استفاده برای تبلیغات کوتاه:

تقریبا تمامی آژانس های تبلیغاتی که صاحبین رسانه های تبلیغات محیطی هستند سازه های خود را به صورت کوتاه مدت یا روز شمار ارائه نمی دهند مگر اینکه آگهی دیگری بر روی تابلو تبلیغاتی این شرکت اکران نباشد. اما برای تبلیغات به صورت طولانی مدت یا میان مدت روش مناسبی است و در دسترس قرار دارد.

جهت مشاوره و استعلام با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

یک دیدگاه ارسال کنید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید