تاریخچه تبلیغات محیطی

تاریخچه تبلیغات محیطی
فهرست مطالب

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

تاریخچه تبلیغات محیطی

امروزه در بسیاری از کشورهای بزرگ و پیشرفته ی دنیا، به منظور شناساندن یک برند یا آشنایی افراد با یک مسئله و موضوع فرهنگی از تبلیغات شهری استفاده می شود که در اینجا به بررسی تخصصی این موضوع می پردازیم و اینکه چه تاثیری بر مخاطب دارد.

تبلیغات محیطی چیست؟

به هر گونه تبلیغ خارج و بیرون از نقطه ی پایانی خرید مخاطب و مشتری، اصطلاحا pop اطلاق می گردد. اصطلاح عامیانه ی تبلیغات محیطی همان تبلیغات خارجی یا تبلیغات بیرون از خانه می باشد که این اسم ها تخصصی نیستند. تبلیغات بیرونی یا خارجی که امروزه همه ی ما به نام تبلیغات محیطی با آن آشنا هستیم، تاثیر بسیار زیادی در گسترش تبلیغات و پیشرفت آن داشته و دارد، به طوری که امروزه به یک حرفه و بیزینس تخصصی تبدیل شده است.

تبلیغات شهری به وسیله ی رسانه ها و سازه های مختلفی مانند: بیلبورد ها، عرشه پل های عابر پیاده، استرابورد ها و… انجام می شود که تاثیرات بسیار زیادی در مخاطب و مشتری داشته است.

تاریخچه تبلیغات محیطی

بسیاری از دانشمندان و محققان بر این باورند که تاریخچه تبلیغات محیطی در دنیا، خیلی قبل تر از کشف و اختراع ماشینهای صنعتی، پیدایش انقلاب صنعتی و به روز رسانی صنعت مدرنیته شکل گرفته و کشف شده است.

لازم به ذکر است که بسیاری دیگر، شکل گیری این حرفه و استفاده از آن را همزمان با شکل گیری صنعت سرمایه گذاری و سود و بهره بردن از یک کالای مصرفی می دانند.

جهت مشاوره و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

اهداف در تاریخچه تبلیغات محیطی چیست؟

بهترین و مقرون به صرفه ترین راه برای شناساندن برند و  پا گذاری به بازار کار و اقتصاد، تبلیغات بیلبورد است.به طورمثال هر بار که افراد یا گروه های مختلف مردم اعم از سلبریتی ها، مردم عادی و…از مقابل رسانه یا سازه ای که شما به وسیله ی آن تبلیغات انجام می دهید عبور کنند، با نگاه کردن به آنها مطلبی رو به یاد می آورند و تفکری در ذهنشون جرقه میخورد.با چند بار تکرار این امر، یک دغدغه و پیگیری در آنها ایجاد می شود و در نتیجه به آن تبلیغ جذب می شوند.

به طور کلی شرکتها یا سازمان ها و نهاد های فرهنگی و اجتماعی تبلیغات انجام می دهند، البته در این بین افراد دیگری هم هستند که برای توسعه و پیشرفت در کسب و کار خود به تبلیغات روی می آوردند.

مطلبی که در این جا بسیار مهم می باشد، بازدهی و فید بک تبلیغات محیطی هستش که باید گفت جای نگرانی وجود ندارد.

تنها باید به چند نکته ی مهم توجه داشت. ابتدا این که هدف شما از تبلیغات مشخص باشد و با تفکر انجام شود.

از همه مهم تر،طرحی است که باید بر روی آن رسانه و سازه قرار بگیرد که حتما باید متناسب با آن برند،شرکت،سازمان و نهادی که آن سازه را در اختیار دارد باشد.از شعار و لوگوی آن شرکت حتما باید استفاده شود و در صورت نیاز از تلفن ثابت و همراه برای آشنایی بیشتر با برند نام برده شده استفاده شود.

با رعایت نکات فوق حتما بازدهی و تاثیرات بسیار سریع و گسترده ای از تبلیغات محیطی دریافت می شود که نتیجه ی آن افزایش بازده اقتصادی و چرخه ی کسب و کار می باشد.

سازه ها، ابزار و رسانه های تبلیغات محیطی

در سر تا سر دنیا، از چهار نوع رسانه و سازه برای تبلیغات محیطی به کار می رود که عبارت اند از : وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی، بیلبورد ها، چیدمان یا مبلمان شهری و سایر ابزارها مثل LED ها و مانیتورهای سطح شهر و منطقه.

در کشور ما همان طور که مشاهده می فرمایید اغلب از بیلبورد های تبلیغاتی که اعم از : عرشه پل ها (پل عابر پیاده)، استرابورد ها، بیلبورد ها، ماکت ها و … استفاده می شود که با آنها آشناییت دارید.

در ذیل به برخی از سازه ها و ابزارهای تبلیغاتی که نام آشنا نیستند اما بارها آن ها را مشاهده کرده اید اشاره می کنیم:

  • ایستگاه ها و پایانه های مسافربری
  • مانیتورها و تلویزیون ها (منظور از تلویزیونها،LED های ثابت یا سیار سطح شهر می باشد)
  • نقاشی و تصویر نگاری بر روی ساختمان های مجاور اتوبان ها که از روش های بسیار ساده و تاثیر گذار است
  • تابلو ها و سایه بان مغازه ها
  • لایت باکس (اغلب در فرودگاه ها مشاهده کرده اید)
  • استفاده از حروف و متن بر روی در و پنجره ی مغازه ها

و …

آیا مزیت های تبلیغات محیطی را می‌دانید؟

هدف این نوع تبلیغات هم مانند هر روش های دیگر تبلیغاتی، معرفی و شناساندن محصولات و نام برند است. اما مزیت هایی که توانسته است این نوع تبلیغات را تبدیل به یک روش سودآور برای هر کسب و کاری نماید؛ چه چیزی است؟

نام شما در ذهن مخاطب حک می‌شود:

تبلیغات بیرون از منزل در واقع به دور از محل کسب و کار شما است و این به معنای این است که شما بدون حضور فیزیکی محصولات و یا شرکت‌تان در دید مخاطب قرار میگیرید؛ و این موضوع باعث میشود تا در ذهن ها بمانید و مخاطب شما را در ذهن بسپارد.

در همه جای شهر هستید:

قطعا اگر شما جزو فروشگاه های زنجیره ای باشید، تنها چند شعبه دارید و شما در همه جا نمیتوانید حضور داشته باشید، اما تبلیغات شهری به شما کمک خواهد کرد تا بدون حضور و زحمت زیاد، در همه جا باشید و همیشه نام خود را برای مخاطبان خود یادآوری نمایید.

استقبال از برندهای شناخته شده:

شما اگر دارای نام و برندی نوپا هستید، می‌توانید از این روش تاثیر گذار تبلیغاتی  استفاده کرده و خود را به دیگران بیشتر معرفی کنید و این موضوع را به یاد داشته باشید؛ که مشتریان بیشتر از محصولات استقبال می‌نمایند که نام آن را در گذشته دیده و یا شنیده اند، پس با تبلیغات شما می‌توانید نام خود را در ذهن مخاطب به عنوان یک نام شناخته شده، ثبت نمایید.

معایب تبلیغات شهری:

هر روش تبلیغاتی می‌تواند در کنار مزیت های زیادی که برای برند و نام شما به همراه دارد، معایب و یا نقطه ضعف هایی نیز داشته باشد، اما نقاط ضعف این نوع روش تبلیغاتی چیست؟

هزینه بالا:

حتما تبلیغاتی که شما را بیشتر در معرض دید قرار میدهد و به صورت تضمینی برای شما سود خواهد داشت، قطعا هزینه بالایی نیز دارد.

شما تعداد بازدید های خود را مشاهده نمی‌کنید: 

در این روش تبلیغاتی، شما نمی‌توانند میزان بازدید ها را مانند تبلیغات مجازی به صورت دقیق داشته باشید.

گرفتن مجوز های لازم: 

برای اینکه بتوانید تبلیغات خود را در سطح شهر ارائه دهید، نیاز به گرفتن مجوزهای لازم برای ارائه آگهی هستید و این موضوع می‌تواند با دردسرهایی همراه باشد.

 همه تبلیغات موثر اند؟

باید بدانید که همه نوع تبلیغات محیطی نمی‌تواند برای شما تمام مزیت های گفته شده را به همراه داشته باشد؛ نوع تبلیغات شما و میزان خلاقیتی که در آن بکار می‌برید هم بسیار مهم و تاثیر گذار است. همه ما به خوبی می‌دانیم که تبلیغات، زمانی می‌تواند در ذهن مخاطب ثبت شود که در آن تفاوتی ایجاد کرده باشیم، اگر شما خلاقیت در طراحی تبلیغات محیطی خود بکار نبرید؛ قطعا در دنیای امروزه که شهر ها پر از تبلیغات شده اند، گم می‌شوید و هرگز نمی‌توانید تاثیر دلخواه روی ذهن مخاطبین خود داشته باشید.

نکته مهمی که در تبلیغات باید به یاد داشته باشید این است که شما زمان زیادی برای معرفی خود ندارید، شاید مخاطب شما در حال گذر از خیابان و یا چهار راهی به تابلو و یا بیلبورد شما نگاه کند و شما در همان نگاه چند ثانیه ای باید بتوانید خود را به درستی معرفی نمایید؛ به همین دلیل است که در این گونه تبلیغات، بیشتر سعی می‌شود از تصاویر استفاده گردد؛ زیرا مخاطبین شما زمان خواندن جملات طولانی را ندارد و شما باید در یک جمله کوتاه اما تاثیر گذار و یا یک تصویری که بتواند جلب توجه نماید، خود را در ذهن ها ثبت نمایید و این میتواند یک قسمت چالش برانگیز از تبلیغات باشد.

حرف آخر:

تبلیغات مانند هر روش تبلیغاتی دیگر اصول خاص خود را دارد و باید با توجه به اصول آن به اینگونه تبلیغات بپردازید، به یاد داشته باشید که مزیت های این نوع تبلیغات بسیار بیشتر و سود آور تر معایب آن است و میتواند در فروش بالای شما در مدت کم بسیار کمک نماید.

برای مشاوره می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

جهت مشاوره و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

5/5 - (103 امتیاز)

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

یک دیدگاه ارسال کنید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید