کمپین 360 درجه چیست؟

کمپین 360 درجه
فهرست مطالب

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

در برخی دیگر از مقالات در مورد طراحی کمپین تبلیغاتی به طور کامل و مفصل اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار داده ایم اما در این مقاله می خواهیم کمپین 360 درجه را مورد بررسی قرار دهیم.

کمپین 360 درجه چیست؟

کمپین 360 درجه یک کمپین یکپارچه جامع و کامل است که تمام ابزار های تبلیغاتی و رسانه‌ها را مورد استفاده قرار می دهد تا هدف تعیین شده را با پیامی مشخص به بهترین شکل محقق به طیف گسترده و زیادی از مخاطبان برساند. با استفاده از این روش مخاطب در هر مکانی که باشد و از هر رسانه‌ای که استفاده کند، باید پیام شما را ببیند و برای مدتی دائما با برند شما در ارتباط باشد.

در کمپین 360 درجه از تمامی ابزار های تبلیغاتی و رسانه های تبلیغاتی استفاده می‌کنیم تا از جذب مخاطب تا مرحله خرید مخاطب را همراهی کنیم. در این کمپین آنلاین یا آفلاین بودن رسانه‌ها مورد توجه نیست و برای اینکه بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید باید مدام پیام خود را تکرار کنید تا ملکه ذهن مشتریان شود. یکی از مهمترین کاربردهای کمپین بازاریابی 360 درجه زمانی است که محصول جدیدی را تولید کرده اید و قصد دارید آن را وارد بازار کرده و به فروش مطلوبی برسانید. در این حالت با استفاده از تمام رسانه‌ها و ابزارهای موجود تلاش می‌کنید محصول جدید را به تمام مشتریان قبلی و جدید خود معرفی کنید.

کمپین 360 درجه با دست داشتن تمامی ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای در یک مجموعه ،امکان این را فراهم کرده تا یک پیام واحد را به طیف گسترده ای از مخاطبین به صورت جامع با استفاده از مناسب ترین بستر های تبلیغاتی انتقال دهد.

 در کمپین 360 درجه مشتری های شما در یک بازه زمانی طولانی پیام شما را دریافت میکنند و با برند شما به واسطه تمامی ابزار های تبلیغاتی در هر زمان و مکانی ارتباط میگیرند. کمپین 360 درجه با در نظر گرفتن سلیقه اقشار و گروه های سنی مختلف  افراد یک جامعه، هریک از افراد روش های تبلیغاتی متفاوتی را برای رفع نیاز و خواسته ای خود دنبال میکنند، رسانه های ملی (رادیو-تلوزیون) رسانه های اجتماعی و فضای مجازی، سایت ها , بیلبورد های تبلیغاتی و…  هرکدام مخاطبین خاص خود را دارند.

کمپین 360 درجه مجموعه ایست که تمام خواسته های مشتریان را با تبلیغاتی متحد الشکل در تمامی بخش ها و ابزارهای تبلیغاتی پشتیبانی میکنند. مسیر تبلیغاتی اینچنینی لازمه ی حیاتی برای تمامی صاحبان برند و سرمایه گذاراست. با لزوم اشاره به اینکه کمپین 360 درجه در هیچ زمان و مکانی محدودیت ندارد در ادامه به بررسی جزئیات این کمپین پرداختیم.

نکاتی مهم برای کمپین 360 درجه:

کاربرد کمپین 360 درجه زمانیست  که یک برند یا کمپانی قصد معرفی محصول یا خدمات جدیدی و یا نسخه به روز شده و بهتری از کالاهایش را دارد.

  • درکمپین 360 درجه  بایستی هماهنگی کاملا یکسان و هم پارچه در عناصر بصری گرافیکی متنی و شعار و پیام تبلیغات و بسته بندی محصولات صورت پذیرد و در بردارنده  پیامی خاص به مخاطبین خود باشد.
  • در کمپین 360 درجه با تبلیغاتی خلاقانه پیام شما را به مخاطبینتان میرساند و موجب تعامل ماندگاری بشتر میگردد.
  • در کمپین 360 درجه الزاما قیمت ها یکسان نیستند و با در نظر گرفتن نوع مخاطب مدنظر متفاوت است.
  • کمپین 360 درجه برای صاحبان کالا و خدماتی که در تعامل با مشتری و نحوه تبلیغات ضعیف هستند بسیار کاربردی و سطح بالایی از موفقیت را تضمین میکند.
  • در کمپین 360 درجه داشتن یک برنامه ریزی منسجم و اصولی الزامیست و هدف مشخصی را دنبال میکند.
  • در کمپین 360 درجه  پیام های شما در ارتباط با محصولات  و خدمات هایتان با در نظر گرفتن سلایق و علاقه مندی های مشتری هایتان به آنها انتقال میابد.

جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

اهداف استفاده از کمپین 360 درجه

1-جایگاه یابی و یا تغییر جایگاه برند:

 اختصاص فضای مناسب ذهن افراد نسبت به برند یا کمپانی شما که موجب تعاملات بیشترو بالاتری  نزد مشتریانتان میگردد.

2-برند سازی مجدد

 از مهم ترین استراتژی های کاربردی کمپین 360 درجه برند سازی مجدد است که میتواند با روش هاییی چون،تغییر اهداف تبلیغاتی تغییر لگو و تغیریا ارتقا محصولات شما انجام گیرد.

3-معرفی بهبود عملکرد محصول

 در کمپین 360 درجه امکان این فراهم شده است و شما می توانید  با بروزرسانی و بالابردن سطح محصولاتی که تا به حال از نظر کیفیت درسطح پایین وضعیفی قرارداشتند، را به مخاطبین خود معرفی نمایید.

روش های تبلیغاتی مورد استفاده در کمپین 360

طراحی سایت

داشتن یک سایت از فاکتور های مهم در یک تبلیغات موفق است.چراکه معمولا مشتریان و مخاطبین اولین تصویر از یک برند یا کالای شما را در سایت جستجو میکنند.نداشتن سایت یقینا بر روی اعتبار شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و به عنوان اولین تصویر از کسب و کارتان بایستی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پس طراحی سایت اهمیت بسیاری در کمپین 360 درجه شما دارد.

تولید محتوا

تولید محتوا را میتوان معرف  هویت یک برند دانست،که میزان موفقیت و مورد توجه مشتریان قرار گرفتن آن به محتویات و مطالبی که ذکر شده است دارد.چراکه علاوه بر تاثیر آن بر افزایش ترافیک و سئو موجب اعتبار بیشتر برند شما نیز میشود. اگر محتوا و پیام تبلیغات جذاب و با کیفیت نباشند عملا کمپین 360 درجه شما بی نتیجه است.

شبکه های اجتماعی

مهمترین فاکتور در کمپین 360 درجه رسانه های اجتماعی میباشدچرا که میزان انطباق آن با فضای کسب و کار و برند شما بسیار بالاتر از دیگر فاکتورهاست. ب توجه به اینکه امروزه افراد زمان بیشتری را به فضای مجازی و رسانه های اجتماعی  اختصاص میدهند تا فاکتورها دیگر.

سئو

با توجه به اینکه 93% فعالیت آنلاین کاربران با جستجو شروع میشود لذا سئو رکن اساسی در اثر بخشی کمپین 360 درجه میباشد. نکته حائز اهمیت این است که در کمپین 360 درجه بهینه سازی وبسایت و سئو موجب میشود تا در سرچ،کلمه کلیدی مرتبط با محصول مشتریان به راحتی وارد سایت شما میشود.

تبلیغات محیطی و چاپ سنتی

تبلیغات محیطی تامین کننده بخش عمده ای از پایگاه مصرف کنندگان میباشد لذا در کمپین 360 درجه ضرورت استفاده از آن به تمامی صاحبان کالا توصیه شده است. تبلیغات محیطی و اجاره بیلبورد های تبلیغاتی همیشه بالاترین سطح را در تبلیغات داشته است و اینکه مخاطب برند شما را بر روی یک تابلو تبلیغاتی مشاهده کند اعتبار بسیار زیادی از برند شما در ذهنش ایجاد می شود.

مشاهده لیست کل تابلو های تهران

تبلیغات در صدا و سیما

اهمیت و بالا بودن بازه تبلیغات تلویزیونی بدون شک غیر قابل انکار است حتی اگر مخاطبین این رسانه کمتر از قبل شده باشند اما  اعتبار این نوع تبلیغات به هیچ عنوان کاهش نمیابد و در جایگاه و صدر جدول روش های تبلیغاتی باقی خواهد ماند. کمپین 360 درجه از این ابزار به عوان مهمترین روش تبلیغاتی استفاده خواهد کرد تا امکان دیده شدن برند شما در سطح گسترده ای فراهم شود.

تبلیغات کلیکی :

تبلیغات در اپلیکیشن های پر طرفدار:

وجه اشتراک تمامی اپلیکیشن های پرطرفدار که عملکرد موفقی داشته اند،تعاملات مناسب و طراحی های خوبیست که به کار برده اند اما دلیل اصلی بازاریابی ماهرانه و کاملا حرفه ای آنهاست که تمامی کمپانیان بزرگ و سرمایه گذاران ملزم به رعایت این اصل هستند، کمپانی های کوچکتر نیز میتوانند با پیروی از کمپانیان بزرگتر با شبیه سازی و شخصی سازی برند خود به هدف اصلیشان دست یابند. کمپین 360 درجه به شما کمک میکند با ایجاد تعامل در این اپلیکیشن ها و استراتژی های خلاقانه و متدهای حرفه ای در بازاریابی برند شما را در این الپلیکیشن ها به مخاطبین نمایش دهید.

ارتباط با مشتریان در روابط عمومی:

نکته بسیار مهمی که کمپین 360 درجه به آن تاکید دارد ،امکان برقراری ارتباط مشتریان پس از خرید  محصولات با فروشندگان است. توجه داشته باشید که ارائه خدمات پس از فروش  جلوه ویژه ای را به برند شما میدهد.همچنین صاحبان کالا در تعامل و شنیدن نظرات خریداران میتوانند سطح و کیفیت محصول را ارتقا دهند.

ایمیل مارکتینگ:

بسیاری از افراد در طول روز ایمیل های خود را چک میکنند همین موضوع موجب شده تا کمپین 360 درجه امکان این را برای شما فراهم کند تا به راحتی و بدون هزینه با شخصی سازی کردن ایمیل مربوط به تک تک مشتریان در تبلیغاتی که محتوای جذابی داشته باشد نتیجه ی بسیار خوبی را کسب نمایید.

کمپین 360 درجه توسط آژانس تبلیغاتی مشکات

آژانس تبلیغاتی مشکات با وجود فول سرویس بودن توانایی انجام تمامی کمپین های تبلیغاتی حتی کمپین 360 درجه را دارد و با کادر حرفه ای تمام تلاش خود را برای توسعه برند و کسب و کار شما در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد.

برای راه اندازی کمپین 360 درجه از تمامی استراتژی های تبلیغاتی مانند دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات محیطی و.. می توانید استفاده کنید.

با مشکات زمان بخرید.

 

5/5 - (101 امتیاز)

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

3 پاسخ به “کمپین 360 درجه چیست؟”

یک دیدگاه ارسال کنید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید