خلاقیت وتولید محتوا

فهرست مطالب

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

تولید محتوا 

تولید محتوا مبحثی بسیار جالب و در عین حال وسیع است بطوری که اگر شما از هر کس بپرسید تولیدمحتوا چیست حتما تعریفی از دیدگاه خود برای شما ارائه می دهد و گاهی این تعاریف به حدی مبهم است که ممکن است گیج شوید.
تولید محتوا انواع گوناگونی دارد و در واقع به هر چیزی که تولید شود تا از طریق آن مفهومی به شنونده، خواننده یا بیننده القا شود محتوا گویند. محتوا پست‌های اینستاگرامی است که ما را می‌خنداند یا به فکر فرو می‌برد، مقالۀ وبسایتی است که از آن چیزهایی یاد می‌گیریم، پادکستی که موقع برگشت از دانشگاه در تاکسی گوش می‌دهیم، ویدیو در آپارات یا یوتیوب که تماشا می‌کنیم، کتاب‌های الکترونیک یا هر چیز مشابه دیگری است که در دنیای دیجیتال می‌بینیم، می‌شنویم یا می‌خوانیم.
پس در واقع هر چیزی که برای انسان قابل درک است و به طور کلی در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند محتوا می‌گویند. تولید محتوا یعنی خلق هرچیز قابل درک و انتشار برای انسان‌ها در راستای اهداف بازاریابی
با توجه به آنچه گفته شد شاید فکر کنید تولید محتوا بسیار ساده است و هر کسی می تواند برای کسب و کار خود تولید محتوا کند، اما بهتر است بدانید در واقع بدینگونه نیست و این حوزه کارشناسان خود را دارد.
برای اینکه بهتر بتوانید با این مسئله روبرو شوید یک مثال ساده از تولید محتوایی که امروزه اکثرا در دسترس همگان است برای شما می زنیم، نقطه تمایز اصلی بین اکبر که عکس‌های خود را در حال کباب زدن در صفحه اینستاگرام منتشر می‌کند با سرآشپز معروف نصرت گوکچه در هدف و چگونگی تولید محتوا است.

تولید محتوا بخشی از بازاریابی

افراد یا کسب‌وکارها از تولید محتوا برای اهدافی مثل کسب درآمد، بازاریابی، برندینگ و فروش استفاده می‌کنند اما هر محتوایی نمی‌تواند در راه رسیدن به این اهداف کمک کند.
تولید محتوا فقط یک مرحله از بازاریابی به کمک محتوا است.

دوران رونق تولید محتوا

بدون شک نمیتوان انکار کرد که از گذشته های دور از تولید محتوا برای اهداف مختلف استفاده می شده است اما با گسترش اینترنت و علی الخصوص روی کار آمدن شبکه های اجتماعی  این حوزه از صنعت بازاریابی رنگ و بویی دیگر گرفته و دستخوش تغییرات شگرفی شده است و کمتر بتوان شرکتی را پیدا کرد که وبسایت اختصاصی یا حداقل پیجی در اینستاگرام نداشته باشد.

انواع تولید محتوا

در حال حاضر، مشاغل تولید محتوا به طور عمده متمرکز بر تولید محتوا برای سایت و شبکه‌های اجتماعی هستند؛ و متاسفانه در ایران به دلیل فیلتر شدن اکثر شبکه‌های اجتماعی به جز اینستاگرام، بخش بزرگی از تولید محتوا محدود به سایت‌ها و اینستاگرام شده است.
امیدوارم تا اینجای مقاله به این نتیجه نرسیده باشید که تولید محتوا همان تبلیغات است! تبلیغات یک پیام یکطرفه به افراد است تا ویژگی های محصول یا شرکتی آشنا شود اما تولید محتوا کمی وسیعتر است به نحوی که تلاش می کند تا افراد را درگیر کند. این تعامل با مخاطب در ایجاد همبستگی و وفاداری کمک خواهد کرد.

حالا باهم نتیجه گیری کنیم :

جمع بندی

محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی می‌افزاید، این ارزش‌ها با کمک کردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقیق‌تر شدن آن‌ها، خندان، سرگرم کردن آن‌ها و آموزش فراهم می‌شود. محتوا ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال و در یک فرم خاص است.

فراموش نکنیم شعار مشکات ” با ما زمان بخرید ” است.

به این مطلب امتیاز دهید.

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

یک دیدگاه ارسال کنید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید