بهترین روش ها از انواع دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با انواع دیجیتال مارکتینگ
فهرست مطالب

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

شما اگر اطلاعات خوبی هم در مورد انواع دیجیتال مارکتینگ داشته باشید وقتی که زمان شروع فرا میرسد نمی دانید از کدام یک از انواع دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. هر یک از انواع دیجیتال مارکتینگ کاربرد، اهداف و توانایی خاص خودشان را دارند و لزوما به این معنا نیست که برای رونق و رشد کسب و کار شما مفید است. پس در این مقاله با ما باشید تا بهترین و پرطرفدار ترین انواع دیجیتال مارکتینگ و مزایا و معایب هر یک را باهم بررسی کنیم.

بهترین انواع دیجیتال مارکتینگ

همانطور که میدانید دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال گستردگی زیادی دارد و یک علم بی پایان است. قطعا 10 سال پیش ابزار های دیجیتال مارکتینگ اینقدر متنوع و زیاد نبوده اند اما امروزه ابزار های زیادی برای بازاریابی دیجیتال در دسترس داریم. پس قطعا در سالهای آینده این گستردگی بیشتر می شود.

بهترین انواع دیجیتال مارکتینگ را در ادامه نام برده، توضیح می دهیم و شما را با مزایا، معایب و اهداف این ابزار ها آشنا می کنیم. البته در مقاله دیجیتال مارکتینگ به صورت مختصر توضیحی راجب این ابزار ها داده ایم که می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

انواع ابزار های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا Content Marketing

همانطور که می دانید محتوا مهمترین بخش هر بازاریابی یا تبلیغات است. بازاریابی محتوا نیز یکی از مهمترین انواع دیجیتال مارکتینگ است. در این روش از انواع دیجیتال مارکتینگ شما تمام تمرکز خود را برروی تولید محتوای با کیفیت بگذارید و آن را منتشر کنید. جذابیت محتوای شما باعث می شود تا بینندگان و مخاطبان شما این محتوا را برای یکدیگر ارسال کنند و همین باعث برندینگ شما می شود.

به عنوان مثال شما هنگامی که در اینستاگرام مشغول تماشای پست ها هستید هنگامی که محتوای یک پست شما را جذب کند و مورد پسند شما باشد در 90 درصد مواقع آن را برای دوستانتان ارسال می کنید. این اتفاق برای میلیون ها بازدید کننده همیشه در حال رخ دادن است. قدرت این روش از انواع دیجیتال مارکتینگ بسیار بالا است اما بستگی به هدف، استراتژی و خواسته شما زا بازاریابی دارد.

مزایای بازاریابی محتوا

قطعا اینکه مشتری را با یک محتوای تبلیغاتی جذاب و سرگرم کننده مجاب به خرید از خودتان کنید گزینه بهتری است تا اینکه مشتری را با یک محتوای تبلیغاتی خشک این اتفاق بیافتد. هنگامی که با یک محتوای تبلیغاتی با کیفیت جذب محصول یا خدمات شما شوند با رضایت بیشتری از شما خرید می کنند و تبدیل به مصرف کننده راضی می شوند و ماندگاری نام محصول شما در ذهن مشتری بیشتر می شود.

یکی دیگر از مزایای این یک از انواع دیجیتال مارکتینگ این است که قدرت برندینگ بیشتری نسبت به برخی از روش های دیگر دارد و هنگامی که مخاطب از شما خرید می کند، یا حتی با یک محتوای فان شاد و سرگرم می شود شما می توانید برندسازی کنید.

معایب بازاریابی محتوا

امروزه به دلیل اینکه همگان به اهمیت و تاثیر بازاریابی محتوا پی برده اند روزانه تعداد زیادی محتوای ویدیویی متنی و.. در سطح پلتفرم های دیجیتال در حال انتشار است و این هم فضا را برای مخاطب کسل کننده و هم برای بازارایاب ممکن است دشوار سازد که البته با تولید محتوای با کیفیت می توان خود را متمایز از دیگر رقبا نشان داد. همچنین شما می توانید با تدوین استراتژی محتوای قدرتمند بر این معایب غلبه کنید.

استراتژی محتوای شما باید ساده باشد و به دنبال نیاز مخاطب محتوا تولید کنید البته طبق توانایی های خودتان. به عنوان مثال اگر شما یک وبسایت دارید و نویسنده خوبی و هدف شما انتشار اطلاعات عمومی یا مطالب علمی است بهترین گزینه محتوای متنی است اما اگر هدف شما سرگرم  کردن مخاطب است بهترین روش تولید محتوای بصری و انتشار آن در شبکه های اجتماعی است.

بهینه سازی موتور های جستجو SEO

بهینه سازی موتور های جستجو، سئو یا SEO به مجموعه اعمالی گفته میشود که بر روی یک وبسایت انجام می شود تا وبسایت مورد نظر مورد توجه موتور های جستجو قرار بگیرند و در نتیج اولیه صفحه نتایج جستجو قرار بگیرند و در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت و فروش و جذب مخاطب شوند. این روش یکی از محبوب ترین و بهترین روش ها از انواع دیجیتال مارکتینگ است که امروزه اکثریت کسب و کار ها در این رقابت شرکت دارند.

 موفقیت در این روش به عوامل و فاکتور های زیادی بستگی دارد و اگر به درستی اجرا نشود ممکن است حتی به رشد کسب و کار شما آسیب بزند و وبسایت شما توسط موتور های جستجو جریمه شوند.

سئو حاوی سه بخش است و به این صورت است که این سه بخش باید در کنار هم اجرا شوند تا شما به نتایج دلخواه خود برسید و به اصطلاح لینک اول گوگل را فتح کنید. سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال این سه بخش هستند.

سئو داخلی یا One-Page Seo به مجموعه ای از این اعمال گفته می‌شود که در درون وبسایت انجام می‌شوند. مانند لینک سازی داخلی، بهینه سازی محتوا، تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی مناسب و… گفته می‌شود. سئو خارجی یا Off-Page Seo به لینک سازی و ساخت بک لینک از سایت های معتبر، قدرتمند و مرتبط به سمت وبسایت و لینک مورد نظر شما گفته می‌شود. این اعمال شامل وبلاگ نویسی، رپورتاژ آگهی، شبکه های اجتماعی و… می‌شود.

مزایای سئو

مهمترین مزیت این روش از انواع دیجیتال مارکتینگ این است که رایگان است و فقط نیاز به تخصص دارد. البته در برخی از موارد مانند خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی نیاز به هزینه دارید اما همین اعمال هم خود متخصص سئو می تواند به صورت رایگان انجام دهد.

یکی دیگر از مزایای این روش از انواع دیجیتال مارکتینگ این است که هنگامی که نام سایت شما در نتایج اولیه دیده می شود اعتبار برند شما در ذهن مخاطب افزایش می یابد چون امروزه موتور های جستجو یکی از پرکاربرد ترین ابزار ها در زندگی روزمره اکثر مردم است. همه ما زمانی که به دنبال پاسخ سوالاتمان هستیم یا به دنبال محصول یا خدماتی می گردیم اولین کاری که می کنیم جستجو در گوگل است.

معایب سئو

بزرگترین عیب این روش از انواع دیجیتال مارکتینگ زمانبر بودن آن است. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که سئو ارتباط مستقیم با تولید محتوا دارد و شما حتما باید از محتوای یونیک و جذاب استفاده کنید تا کاربر زمانی که وارد سایت شما می شود زمان نسبتا طولانی را در آن سپری کند. همچنین محتوای شما همواره باید در حال بروزرسانی باشد.

همچنین الگوریتم های گوگل روز به روز در حال بروزرسانی است و شما باید همیشه اطلاعات خود را بروز کنید و از کوپکترین تغییرات الگوریتم های گوگل مطلع باشید.

برای شروع بهینه سازی سایت اولین گام باید تحقیق کلمات کلیدی باشد و پس از یافتن کلمات کلیدی با ارزش با تدوین استراتژی محتوای قدرتمند شروع به تولید محتوا کنید.

تبلیغات کلیکی PPC

تبلیغات کلیکی نیز یکی دیگر از انواع دیجیتال مارکتینگ است. همانطور که از نام این مورد پیداست شما در ازای تعداد کلیک ها بر روی تبلیغات خود هزینه پرداخت می کنید. بازاریابی موتور های جستجو یکی از زیرشاخه های تبلیغات کلیکی است.

این مورد با سئو کاملا متفاوت است و در واقع سیستم تبلیغاتی هستند که توسط خود موتور های جستجو ساخته شده اند. گوگل ادوردز یکی از ابزار های تبلیغاتی در تبلیغات کلیکی است. این نوع تبلیغات بر اساس کلمه و موقعیت مکانی انجام می شوند و گزینه ی مناسبی برای فروشگاه های آنلاین و یا تبلیغات محلی کوچک هستند.

مزایای تبلیغات کلیکی

هزینه آن دقیقا با تعداد کلیک متناسب است و این به آن معناست که شما به اندازه بازدهی که داشته اید هزینه پرداخت می کنید.

یکی دیگر از مزیت های این روش از انواع دیجیتال مارکتینگ این است که شما با پرداخت هزینه می توانید در کنار لینک های اولیه نتایج جستجو قرار بگیرید اما همانطور که گفتیم مقایسه سئو با ادوردز صحیح نیست.

معایب تبلیغات کلیکی

هزینه شما در صورتی که کلمات کلیدی پر بازدید را انتخاب می کنید بسیار زیاد می شود. یکی دیگر از معایب این نوع از انواع دیجیتال مارکتینگ این است که مخاطبان از سایت هایی استفاده می کنند که جزو نتایج طبیعی باشند. چون هنگامی که از این ابزار استفاده می کنید در کنار لینک شما ad به معنای آگهی نمایان می شود.

پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید با سئو به لینک های اول صفحه نتایج جستجو برسید اما اگز نیاز شد از ادوردز در کنار سئو نیز استفاده کنید.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یکی از روش های محبوب در تبلیغات دیجیتال و آنلاین است و یکی از بهترین انواع دیجیتال مارکتینگ است. اگر به سایت های پر بازدید مانند ورزش 3 یا اقتصاد آنلاین و اکثر سایت های محبوب سر بزنید ور حاشیه این وبسایت ها بنر های ساکن و یا متحرکی توجه شما را جلب خواهند کرد که این نوع تبلیغات، تبلیغات بنری نام دارد. تفاوت این تبلیغات با تبلیغات چاپی این است که بنر ها به صورت آنلاین تبلیغ می شوند و در معرض دید افراد قرار می گیرند.

امروزه با استفاده از تبلیغات برنامه ریزی شده این نوع تبلیغات بهینه سازی شدند به این گونه که این تبلیغات ثبت می‌شوند آنالیز و بهینه سازی شده و توسط الگوریتم اتوماتیک به کار گرفته می‌شوند و مجدد از ان ها استفاده می شود.

مزایای تبلیغات بنری

این یک از انواع دیجیتال مارکتینگ محبوبیت زیادی دارد و دلیل آن استفاده اغلب مردم از وبسایت های تبلیغ کننده هستند. به عنوان مثال همه ما از وبسایت های آنتن یا ورزش سه بازدید می کنیم تا نتایج مسابقات فوتبال تیم محبوبمان را مشاهده کنیم. یکی دیگر از مزایا این است که شما به می توانید چندین بار تبلیغات خود را به کاربر نمایش دهید و تا زمانی که در این سایت است تبلیغات شما را می بیند.

همچینین شما در این روش بازاریابی دیجیتال می توانید بازدید ها و کلیک ها بر روی این تبلیغات را مشاهده کنید که همین کلیک ها باعث افزایش ترافیک وبسایت شما می شوند.

معایب تبلیغات بنری

یکی از معایب تبلیغات بنری این است که مخاطبان سعی می کنند از این تبلیغات فرار کنند و اصطلاحا دچار کوری تبلیغاتی می شوند. به این صورت است که مخاطب بر روی محتوای اصلی وبسایت متمرکز می شود و تبلیغات شما به درستی دیده نمی شود.

شما باید به دنبال راهی باشید تا تاثیر بنرهای خود را به حداکثر ممکن برسانید تا مردم به آنها توجه کنند. ولی نه به حدی که برای آنها آزار دهنده باشد.

ایمیل مارکتینگ Email Marketing

بازاریابی ایمیلی به دلیل اینکه شما می توانید مخاطب هدف خود را به طور مستقیم هدف بگیرید یکی از موثر ترین انواع دیجیتال مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ به ارسال ایمیل به مجموعه ای از مخاطبان جهت ایجاد تعامل و ارتباط با آنها و هدایت مخاطب به سمت صفحه ی محصول یا هدف است.

برای ایمیل مارکتینگ ابزار های خارجی مثل میل چیمپ یا ابزار های ایرانی مثل میل چی، میل تاز و نامه رسان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

مزایای ایمیل مارکتینگ

مهمترین مزیت این یک از انواع دیجیتال مارکتینگ این است که پیام شما مستقیم و با سرعت به مخاطب هدفتان می رسد. با کمک بازاریابی ایمیلی می توانید به شخصه وارد دنیای مخاطب شوید و محصول یا خدمت مورد نظر خود را به او معرفی کنید.

معایب ایمیل مارکتینگ

برخی افراد دیر به دیر ایمیل خود را چک می کنند یا حتی نوتیفیکیشن ایمیل خود را بسته اند تا پیام های جدید به آنها اطلاع رسانی نشود. از طرفی اگر ایمیل های شما برایشان آزار دهنده باشد می توانند شما را به راحتی در لیست سیاه قرار دهند تا ایمیل شما را دریافت نکنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

به جرعت می توان از محبوبترین های انواع دیجیتال مارکتینگ از این نوع بازاریابی نام برد. امروزه همه ی ما وقت بسیار زیادی را در شبکه های اجتماعی صرف می کنیم پس بازاریابی در این پلتفرم ها محبوبیت زیادی دارد و مخاطبان زیادی را می توانیم مورد هدف قرار دهیم. پرطرفدار ترین پلتفرم شبکه های اجتماعی در ایران بی شک اینستاگرام است که به تازگی حتی قابلیت اضافه کردن محصول را هم اضافه کرده است.

مزایای سوشال مارکتینگ

افزایش آگاهی از برند اتفاق می‌افتد و این یک مزیت فوق‌العاده برای برند است. اجرای یک استراتژی در شبکه‌های اجتماعی، شناخت برند شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، زیرا با مخاطبان گسترده ای از سراسر ایران حتی جهان درگیر خواهید شد.

این روش از انواع دیجیتال مارکتینگ جذب فوق العاده بالایی داشته و با یک محتوای بصری شما می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید به شرط اینکه محتوا با کیفیت باشد.

معایب سوشال مارکتینگ

بزرگترین عیب این پلتفرم ها در کشور ما این است که 99 درصد افراد برای سرگرمی از آن استفاده می کنند و همین کار را مقداری سخت می کند. متقاعد کردن شخصی که برای سرگرمی به این پلتفرم ها مراجعه می کند برای خرید محصول کار بسیار دشواری است.

یکی دیگر از معایب شبکه های اجتماعی این است که مناسب همه ی کسب و کار ها نیستند.

کدام یک از انواع دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم که برای شروع هر یک از انواع دیجیتال مارکتینگ به یک کارشناس و متخصص این حوزه یا اصطلاحا دیجیتال مارکتر مراجعه کنید تا بتوانید در زمان خود صرفه جویی کرده و بهترین نتیجه را بدست آورید.

کدام یک از انواع دیجیتال مارکتینگ؟

جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

یک دیدگاه ارسال کنید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید