آشنایی با انواع برندینگ

آشنایی با انواع برندینگ
فهرست مطالب

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

امروزه استراتژی های برند سازی و انواع برندینگ مختلفی بوجود آمده است و تشخیص اینکه کدام یکی از انواع برندینگ و استراتژی های برندسازی برای کسب و کار شما مناسب است، دشوار شده است. یکی از بهترین روش‌ها برای انتخاب از بین انواع برندینگ، آشنایی با تعاریف برندینگ و نحوه آن است. زمانی که بدانید چه موقع و به چه صورت از استراتژی‌های برندینگ بهره‌مند شوید، می‌توانید در مسیر وفاداری به برند ،شناخت برند، ارزش ویژه برند و آگاهی از برند گام بردارید. اگر اطلاعات کافی در مورد این موضوع ندارید می توانید به مقاله برندینگ ما مراجعه کنید.

برندینگ چیست؟

برندینگ یکی از ارکان بازاریابی است و افراد می توانند با کمک برندینگ نام تجاری کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنند. برندینگ اغلب شامل ایجاد عناصری مانند لوگو، هویت بصری و طراحی است که در تمام انواع ارتباطات بازاریابی دخیل است.

برند شما ارزش، قدرت و تخصص کسب و کار شما را بیان می کند و هرچقدر این فاکتور ها افزایش پیدا کنند مشتری های اعتماد و وفاداری بیشتری نسبت به برند شما پیدا می کنند.

انواع برندینگ و نحوه انتخاب

انواع برندینگ چیست؟

در حوزه بازاریابی انواع مختلفی از استراتژی های برندینگ وجود دارد که هر کدام بستگی به موقعیت و هدف برند دارند. در ادامه این مقاله به توضیح انواع برندینگ و استراتژی های برند سازی می پردازیم.

برند شخصی Personal Branding

این استراتژی یکی از انواع برندینگ است و برندسازی به نوعی شخصی است یعنی به جای برندسازی محصولات یا نام تجاری کسب و کار برند سازی بر روی یک شخص انجام می شود. این مورد وابسته به هدف و مخاطبان انجام می شود و در صورت اجرای اصولی یکی از محبوب ترین انواع برندینگ است.

سلبریتی‌ها، سیاستمداران، رهبران اندیشه و ورزشکاران، معمولاً از این نوع برندینگ برای ارتباط با مردم استفاده می‌کنند که گاهی اوقات این برندینگ هم در راستای برندینگ کسب و کارشان انجام می شود.

برند محصول Product Branding

برندسازی محصول یکی از محبوب ترین انواع برندینگ است که معمولا از این استراتژی نسبت به ما بقی انواع برندینگ استفاده می شود.برندینگ محصول روی متمایز کردن و شناساندن یک محصول از محصولات رقبا اشاره دارد.

علاوه بر کیفیت محصول، طراحی بصری و بسته بندی محصول بر روی این نوع برندینگ تاثیر زیادی می گذارد. به‌عنوان‌مثال، نوشابه های کوکاکولا با لوگوی خاص و منحصر به فردشان به‌راحتی از نوشیدنی‌های دیگر قابل‌تشخیص هستند.

برند شرکتی Corporate Branding

برندینگ شرکتی درواقع همان ارزش کسب‌وکار است که یک سازمان یا شرکت به‌وسیله آن، خودش را به‌کل دنیا و کارمندانش معرفی می‌کند. این مورد از انواع برندینگ برای بسیاری از کمپانی ها بسیار کارآمد و موثر بوده است. برندینگ شرکتی اغلب به دنبال نمایش مأموریت‌ها،شخصیت و ارزش‌های اصلی شرکت به مشتریان احتمالی آینده،مشتریان فعلی و مشتریان قبلی است. به‌عنوان‌مثال ،ارزش‌ها و مأموریت‌های اصلی برند نایک در تمامی پلتفرم‌ها و محصولات آن‌ها قابل‌شناسایی هستند. مأموریت نایک «ایجاد الهام و نوآوری برای تمامی ورزشکاران جهان است».

برند خدمات Services Branding

برندینگ خدمات یکی دیگر از انواع برندینگ است که نیاز های مشتری را هدف قرار می دهد. شرکت‌هایی که از این برندینگ استفاده می‌کنند به دنبال ارائه خدمات به مشتریان خود هستند. به عنوان مثال یک آزانس تبلیغاتی که هدف و وظیفه خود را رفع نیاز های مشتری در حوزه بازاریابی و تبلیغات می داند این نوع برند سازی را از بین مابقی انواع برندینگ استفاده می کند.

این نوع برندینگ شیوه ای تاثیرگذار برای این شرکت هاست تا مشتریان آنها هر زمان که به خدمات مشابه آنها احتیاج دارند بی درنگ به سراغشان بیایند و برای انتخاب آنها از میان رقبایشان دلایل قاطعی داشته باشند.

برند مشارکتی Co Branding

برندینگ مشارکتی به همکاری استراتژیک دو برند در زمینه‌ی بازاریابی و تبلیغات یک محصول گفته می‌شود. در این اتحاد، ارزش‌های مشترک ایجاد می شود و میزان موفقیت یک برند بر موفقیت برند دیگر تاثیرگذار خواهد بود. برندینگ مشارکتی یکی از راه‌های موثر برای شروع یک کسب و کار، افزایش آگاهی از برند و ورود به فضاهای جدید بازار و رشد کسب و کار است. برندینگ مشارکتی در نهایت باید به یک استراتژی برد-برد تبدیل شود.

برند آنلاین Online Branding

این نوع برند سازی یکی از انواع برندینگ است که برندسازی اینترنتی نیز نام دارد و هدف این استراتژی برندسازی معرفی و متمایز کردن یک کسب و کار از دیگر کسب و کار های اینترنتی است. در این استراتژی از وبسایت، شبکه های اجتماعی، استراتژی محتوا و دیگر پلتفرم های آنلاین استفاده می شود.

بسیاری از فروشگاه های آنلاین از این نوع برندسازی استفاده می کنند.

برند رویدادی Event Brand

برندینگ رویدادی (Event Marketing) یکی دیگر از انواع برندینگ است. در این استراتژی ما به‌عنوان برگزارکننده یک رویداد برنامه‌ای را تنظیم می‌کنیم، آن را سازمان‌دهی و درنهایت اجرا می‌کنیم تا طی آن‌یک محصول، خدمات یا برند را به مردم معرفی کنیم.

ایونت مارکتینگ می‌تواند هم به‌صورت حضوری وهم غیرحضوری تشکیل شود و کمپانی‌ها و بیزینس‌ها می‌توانند این رویداد را میزبانی کنند، به‌ عنوان مهمان در آن حضور پیدا کنند و یا اسپانسرینگ رویداد را بر عهده بگیرند.

برندینگ بدون برند No brand Branding

این استراتژی به‌عنوان برندینگ مینیمالیستی (minimalist branding) نیز شناخته می‌شود. این نوع برندها، اغلب یک روش مینیمالیست و خاص هستند که معمولاً برای محصولات ساده‌ای انجام می‌شوند که طراحی نسبتاً ثابتی دارند. در این روش مهم‌ترین مؤلفه در برندینگ سادگی است.

کدام یک از انواع برندینگ را انتخاب کنیم؟

از این استراتژی ها با در نظر گرفتن هدف و مخاطبان باید استفاده کرد. بسیاری از برند ها از چندین استراتژی از انواع برندینگ استفاده می کنند و تاثیر خوبی بر کسب و کارشان داشته است. برای اینکه به این موضوع پی ببریم که از کدام نوع برندینگ استفاده کنیم به مراحل زیر توجه کنید.

کدام یک از انواع برندینگ را انتخاب کنیم؟

شناخت هویت برند

هویت یک برند طبق فاکتور های خاصی مشخص می شود. ارزش ها و ماموریت های برند، خواسته ی ما از تمایز کسب و کارمان با رقبا، شکل بصری نام تجاری برند از این فاکتور ها هستند. اگر شما این سوالات را از خود بپرسید قطعا به شناخت هویت برند خود می رسید.

تعیین اهداف برند

پس از سناسایی هویت برند خود و پیدا کردن جواب های سوالات خود، نوبت آن رسیده است که اهداف برند خود را تعیین کنید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است هدف شما قرار گرفتن در موقعیت یک رهبر کسب‌وکار در یک بازه زمانی مشخص یا افزایش تعاملات مشتری از طریق بررسی، بازدید از وب‌سایت یا خرید محصولات آنلاین باشد.

شناخت مخاطبان برند خود

شناخت مخاطبان برند و ارتباط گیری با آنها باعث می شود به علاقه مخاطبان پی ببرید

در نظر گرفتن صنعت کسب و کار

هر کسب و کاری می تواند هر استراتژی برندینگ که مناسب اهداف و کسب و کارش هست را انتخاب کرده، پیش ببرد و به موفقیت برسد. اما این دلیل برای اینکه شما هم از آن استراتژی استفاده کنید کافی نیست. پش شما باید متناسب ترین نوع برندسازی را از انواع برندینگ انتخاب کرده و پیش ببرید تا به موفقیت برسید.

مشاوره برندینگ

آژانس تبلیغاتی مشکات با سالها تجربه در این حوزه و با مشاورین حرفه ای و با تجربه می تواند راهنما و پاسخگوی مناسبی برای سوال های بی پاسخ شما در مورد انتخاب انواع برندینگ، بازاریابی و تبلیغات و سایر سوال های شما باشد. برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

جهت مشاوره و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید.

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

یک دیدگاه ارسال کنید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید