تاثیر تبلیغات در فرودگاه بر کسب‌و‌کار

تبلیغات در فرودگاه
فهرست مطالب

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

در این مقاله می خواهیم درباره تبلیغات در فرودگاه اطلاعات کامل و مفیدی را برای شما بیان کنیم و می توانیم تبلیغات محیطی در فرودگاه های کشور را برای شما انجام دهیم.

اثرگذاری تبلیغات در فرودگاه بر روی مخاطب

تبلیغات در فرودگاه در بین تمام تبلیغات رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است و با توجه به این موضوع که وقتی را که ما در فرودگاه مصرف میکنیم نسبتاً قابل توجه می باشد و مدت زمان زیادی در فرودگاه ثبت می شود.

تبلیغات در فرودگاه جایگاه خاص و ویژه‌ای را در بین مدیران و صاحبان برند و کالا به خود اختصاص داده است. برای تبلیغات در محیط فرودگاهی باید تصمیم خود را بگیرید و افراد مصمم به گزینش و تعیین راه هستند که این روش در رسانه های دیگر کمتر دیده می شود.

نقاط تاثیرگذار و متفاوت برای تبلیغات در فرودگاه

اثر فضای تبلیغاتی مناسب

با توجه به این نکته محیط های مناسبی برای تبلیغات در فرودگاه وجود دارد مانند فضای باز یا بسته که منظور از فضای بسته و فضای داخل سالن می باشد منظور از فضای باز محیط اطراف فرودگاه و خیابان های اطراف آن و پارکینگ خودرو است .

در محیط باز تابلوهایی که قرار می گیرند نسبت به داخل سالن متفاوت است. تابلوهایی که در محیط بیرون قرار می گیرند از نظر مقاوم بودن و روشنایی و اندازه و سایز تفاوت زیادی با تابلوهای داخل سالن دارند تابلوهای محیط باز از نظر روشنایی برای دیده شدن در هنگام شب باید به خوبی طراحی و اجرا شود. تابلو ها و استند هایی که در محیط فرودگاه ها استفاده می‌شوند باید جذاب و خلاقانه باشد تا مخاطب را جذب کرده و موفقیت کسب کند.

ویژگی تبلیغات در فرودگاه

  • شخصیت برجسته رسانه برای معرفی کردن برند
  • معرفی برند و کالا به تعداد زیاد و خواص جامعه
  • گزینش مخاطبین مخصوص جامعه
  • معرفی توانمندی ها به مهمانان خارجی
  • معرفی خدمات به صاحبان شغل های مهم
  • اعتبار خاص و ویژه برند یا کالا

جهت مشاوره و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

مزایای تبلیغات در فرودگاه

تبلیغات یک بازوی قدرتمند در بالابردن برند و محصول و کالا و معرفی نهادها و سازمان ها است و رسانه تبلیغات محیطی به عنوان یکی از رسانه هایی که در ذهن و یاد ها در بین مردم مختلف جامعه می ماند و باعث فروش بیشتر برند و یا کالا می شود و می توان نتیجه آن را در بین برندهای مشهور و درجه در دنیا مشاهده کرد ولی مشخص است که تبلیغات به تنهایی نمی‌تواند همه قسمت های فروش را تحت پوشش خود قرار دهد که اثر اینجا اولین کاری که باید بکنیم مشخص است باید ببینیم از یک شرکت تبلیغاتی چه انتظاراتی را داریم.

معایب تبلیغات در محیط فرودگاه

از مهمترین معایب و تبلیغ در فرودگاه این است که همه افراد جامعه نمی توانند  ازتبلیغات داخل فرودگاه بهره‌مند شوند و فقط تبلیغات فرودگاهی  مختص افرادی مانند مهندسین متخصصین و افراد پردرآمد جامعه می باشد به همین خاطر است که در محیط فرودگاه نمیتوان هر محصولی را تبلیغ کرد و از طرف دیگر زمان برای این افراد دارای اهمیت زیادی است و این افراد وقت خود را صرف تبلیغات ساده نخواهند کرد تبلیغ باید آنقدر جذاب و جالب باشد که افراد را به سوی خود جذب کند.

فضاهای تبلیغاتی در فرودگاه های بین المللی

  • سالن های ترانزیت برای پروازهای داخلی فرودگاه
  • سالن های مرکزی و پرواز های بین المللی فرودگاه بین المللی
  • سالن های ترانزیت برای پروازهای خارجی فرودگاه
  • سالن ورودی پروازهای خارجی فرودگاه
  • سالن انتظار فرودگاه که رو به باند پرواز می باشد
  • درب ورودی سالن انتظار در فرودگاه
  • سالن تحویل بار مسافران در فرودگاه بین المللی
  • سالن خروجی و گذرنامه فرودگاه
  • سالن ورود مسافران  و بار در فرودگاه
  • فضای بیرونی فرودگاه
  • پارکینگ فرودگاه بین المللی
  • ستون های موجود در داخل  سالن فرودگاه
  • محوطه داخلی موجود در فرودگاه
  • ترمینال فرودگاه بین المللی
  • سالن گمرک در فرودگاه بین المللی
ویژگی های تبلیغات در فرودگاه

یکی از روش های محبوب  برای تبلیغات تبلیغ کردن در فرودگاه ها می باشد و به عنوان یک نوع رسانه برای دسترسی به افراد خاص شناخته شده است حمل و نقل هوایی در ایران رشد زیاد و چشم گیری را داشته است درنتیجه تبلیغ در فرودگاه ها به یکی از موفق ترین و پر رونق ترین تبلیغات تبدیل شده است و جایگاه خاصی را بین صاحبان و مدیران به خود اختصاص داده است.

بدون شک می توان گفت فرودگاه ها تنها مکانی هستند که تصمیم گیرندگان در حوزه های گوناگون و صاحبان مشاغل مختلف و اقشار متوسط رو به بالای جامعه در آن مکان رفت و آمد دارند بعضی وقت ها این مسافران مجبور هستند که چند ساعت از وقت خود را در صف تحویل بار و یا بلیت و بازرسی ایمنی بگذراند.

 این یک موقعیت خوب و استثنایی برای معرفی کردن برند و یا کالا است مخاطب این تبلیغات که در فرودگاه هستند متشکل از افرادی هستند که چاره‌ای به غیر از انتظار کشیدن و مشاهده کردن اطراف خود ندارد  پس نتیجه میگیریم که واکنشی که نسبت به تبلیغات دارند بسیار بالاست و از طرف دیگر این افراد نسبت به فکر و ایده های خدمات و  کالاهای جدید شوق و اشتیاق بیشتری را دارند.

بر اساس آمار و تحقیقی که در این محیط شده از نشان داده شده که تقریباً ۸۵ درصد از مسافرانی که در فرودگاه حضور دارند تبلیغات را مشاهده و آن را مطالعه کرده اند و به محصولات جدیدی که در تبلیغات معرفی شده است به نسبت بالای علاقه نشان داده اند.

و خیلی جالب است که بدانید که تقریباً یک سوم این افرادی که تبلیغات را در فرودگاه مشاهده کردند به سایت این تبلیغات سر زده اند تا اطلاعات بیشتری را درباره آن به دست بیاورند. با روش های دیگری مانند وایرلس مارکتینگ و دادن وای فای رایگان به افراد می توان با هدف مشخص س تبلیغاتی را به گوشی همراه مسافران فرستاد و می توان گفت که ترکیب کردن رسانه های آفلاین و آنلاین به شکل تعاملی اثر زیادی را بر روی مخاطب خواهد داشت.

خوب است که بدانید مسافران در زمانی که در فرودگاه حضور دارند بیشتر وقت خود را  به تبلیغاتی که درباره تجهیزات الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند هستند صرف می کنند و با آن علاقه نشان می دهند تبلیغ درباره هتل ها و خدماتی که با مسافران ارائه می‌شود تقریبا حدود ۵۸ درصد توجه مسافران را به  به سمت  جلب می کند و این امر سبب شده است که تقریبا حدود ۶۰ درصد از مسافران به این باور باشند که تبلیغات در محیط فرودگاه نشان دهنده کیفیت محصول و برند  می باشد. و همچنین حدود ۷۵ درصد از بازرگانان و تاجران عقیده دارند که تبلیغات در فرودگاه بهترین روش برای کسب و کار و بیزینس است.

فواید تبلیغات در فرودگاه

مسافرانی که با هواپیما سفر می‌کنند معمولاً افرادی هستند که دستشان به جیب جیبشان می‌رسد به همین  دلیل می‌توان یک تبلیغ هدفمند برای این گروه و دسته در فرودگاه در نظر گرفت .

هر روز تعداد زیادی مسافران در فرودگاه رفت و آمد می کنند و به راحتی می توان با قرار دادن تبلیغات در فرودگاه ها پیام به تبلیغ یک شرکت یا کالا یا برند را در مقابل دیده افراد زیادی قرار داد

در خیلی از هویت ها استقبال کنندگان و یا همراهانی که در سالن انتظار نشسته اند هیچ کاری برای انجام دادن ندارند و مجبور هستند که انتظار بکشند به خوبی می‌توان توجه این افراد را با یک تبلیغ جذاب و خوب  به سوی خود جلب کرد.

حدوداً مسافران باید زمانی تقریباً حدود ۵۰ دقیقه از وقت خود را  منتظر باشند که بتواند پرواز کند این فرصت را باید  مغتنم شمرد و نظر مسافران را به سوی خود جلب کرد.

ابزارهای  مختلف و گوناگونی را می توان در سالن فرودگاه ها به کار گرفت از جمله صفحه نمایش های بزرگ و بنر تبلیغاتی که در سالن ها به چشم می خورد.

اکثریت مسافران خارجی سفر خود را با هواپیما  انجام می دهند به همین دلیل می توان تبلیغات را یک هدف تبلیغی برای مسافران خارجی انجام داد و به راحتی بتوان در بازارهای بین المللی مشتری جذب کرد و شرکت خود را تبلیغ کنید.

توسط تبلیغاتی که در سالن فرودگاه انجام می شود  می‌توانید سطح آگاهی افراد نسبت به برند و کالای خود را بیشتر کنید و برند خود را به صورت برجسته نشان دهید این امر باعث می شود که آگاهی افراد نسبت به کالا یا برند شما ما بیشتر شود و شناخت بهتری نسبت به آن پیدا کند.

انواع تبلیغات در فرودگاه ها

فرودگاه ها مکان خوبی برای تبلیغ کالا به رنگ شما می باشد و از سوی دیگر برای انتخاب ابزار مناسب برای تبلیغ کردن کالا دست شما باز است و میتوانید از راه های گوناگون پیام خود را به افراد و مخاطبین برسانید در زیر به ابزاری که‏ می‌توانید برای تبلیغ در فرودگاه استفاده کنید اشاره می‌کنیم

  • لایت باکس ها
  • تلویزیون های تبلیغاتی
  • استرابرد ها
  • صفحه نمایش های پلاسما
  • استیکر تبلیغاتی
  • بنر های دیواری
  • ویترین ها
  • مکعب های چرخان
  • ماکت ها
  • بیلبورد های نصب شده در محیط بیرون  فرودگاه

جهت مشاوره و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید.

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

یک دیدگاه ارسال کنید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید