بازاریابی ، نامی آشنا برای هر کسب و کاری

بازاریابی نامی آشنا برای هر کسب و کاری
فهرست مطالب

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

 

بازاریابی، نامی آشنا برای هر کسب و کاری:

دیگر هیچ کسب و کاری وجود ندارد که با کلمه بازاریابی سر و کار نداشته باشد؛ بازاریابی  یکی از ارکان مهم و اساسی در هر کسب و کار است که امروزه تبدیل به دغدغه برای انواع کسب و کارها شده است. زمینه این فعالیت بسیار گسترده شده به صورتی‌ که حتی به فضای مجازی هم راه پیدا کرده و توانسته به عنوان یک شغل مطرح امروزی به نام بازاریابی شبکه های اجتماعی یا همان دیجیتال مارکتینگ، توسعه پیدا کند.

بازاریابی ؛ راه نجات از میان انبوهی از کسب و کارها:

شاید شما هم این موضوع را به چشم خود دیده باشید؛ به عنوان مثال شاید در محله ای که زندگی می‌کنید شاهد دو مغازه با کسب و کاری مشابه باشید؛ اما با اینکه هر دو مغازه در یک راستا قرار دارند و هر دو خدمات یکسانی را ارائه میدهند؛ یکی از این دو مغازه مشتریان بیشتری را به خود جذب کرده و یک فروشنده بسیار در کار خود موفق است و فروش بالایی دارد، در حالی که فروشنده دیگر معمولا از بیکاری به قول معروف (مگس می‌پراند!) اما دلیل این همه تفاوت در جذب مشتریان چیست؟
اگر کمی به رفتار دو فروشنده  دقت نمایید، حتما جواب سوال خود را خواهید یافت؛ اخلاق خوش، پرسیدن احوالات مشتریان، احترام گذاشتن، لبخند به لب داشتن، پیگیر بودن و به یاد داشتن نام خانوادگی مشتریان؛ همه می‌تواند در فروش بیشتر به یک فروشنده معمولی مغازه کمک نماید، هرچند اگر این فروشند حتی کمی گرانتر از مغازه ای محصولات خود را ارائه دهد که دارای فروشنده ای عبوس و بداخلاق است، باز هم مشتری ها و افراد محله ترجیح میدهند از فروشنده خوش‌اخلاق خرید نمایند.
این یک نمونه کوچک از بازاریابی است. اینکه شما بتوانید با بهترین شیوه، محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. همیشه کیفیت نمی‌تواند به شما در جذب مشتری و مخاطب کمک نماید، شما باید بازاریابی را یاد بگیرید؛ با توجه به حضور بازاریابی و اهمیت آن در افزایش مخاطب و مشتری و افزایش فروش است، که امروزه مشاهده می‌کنید در میان شرکت ها و کسب و کارهای مشابه، یک نام و یک برند از همه پیشی گرفته و بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد.

نگاه هنری و یا علمی به بازاریابی؟ کدام؟

آیا افرادی که به عنوان بازاریاب استخدام می‌کنید، باید علم بازاریابی را داشته باشند و یا هنر آن را؟ این موضوع بسیار مهم و با اهمیت است، در واقع این فعالیت، ترکیبی از دو جنبه هنر و علم است. اینکه شما توانایی جذب افراد و تبدیل مشتریان بالقوه را به بالفعل داشته باشید؛ اما تنها استعداد در این زمینه می‌تواند شما را به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل نماید؟ خیر! هر فردی به عنوان بازاریاب، باید در کنار استعداد و هنر این کار باید علم آن را نیز داشته باشد. علم چگونگی ارتباطات و چگونگی عرضه محصولات خود به افراد، از الزامات فعالیت در این زمینه است.
 

با کرونا، حال بازاریابی چگونه است؟

با توجه به وضعیت پیش آمده و بیماری کرونا که ملاقات های حضوری میان مشتریان و دارنده محصولات؛ کم شده است آیا این فعالیت به پایان خود رسیده است؟ به یاد داشته باشید که هیچگاه این فعالیت به اتمام نمی‌رسد و زمانی نخواهد رسید که شما برای کسب و کار خود، نیاز به فعالیت در این زمینه نداشته باشید؛ اما با وجود کرونا باید چه کرد؟ کرونا با تمام محدودیت های خود به ما یاد داد که می‌توان بدون حضور فیزیکی کار کرد، کسب درآمد کرد، آموزش دید، خرید کرد و بسیاری از کارهای دیگر که تا قبل از بیماری کرونا فکرش را نمی‌کردیم بتوانند به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه دهند.
بازاریابی در فضای مجازی یا دیجیتال مارکتینگ در این دوران بسیار پر رنگ‌تر شده و خود را به همه نشان داد؛ دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، توانست در این دوران به بسیاری از کسب و کارها کمک نماید به گونه ای آن ها را از خطر نابودی نجات داده و اکنون در رتبه های بالای فروش قرار دارند، بازاریابی اینترنتی پیوند محکمی با تولید محتوا دارد، محتوا به ما ارزش و اعتبار داده و از این طریق می‌توانید پایه های بازاریابی اینترنتی خود را محکم نمایید.

“دیجیتال مارکتینگ، میتواند به شما در افزایش فروش در فضای مجازی کمک نماید.”

حرف آخر:
برای داشتن فعالیت موثر در هر زمینه ای وجود افراد بازاریاب مهم و ضروری است، شما قطعا نیاز دارید تا فضایی برای فروش محصولات و یا ارائه خدمات خود داشته باشید؛ در غیر این صورت می‌توان شما را یک فرد شکست خورده دانست. پس اگر متوجه کم شدن فروش خود شده اید و می‌بینید که رقبا یکی پس از دیگری از شما پیشی میگیرند، لازم است تا دیر نشده، بازاریابی محصولات خود را به طور جدی آغاز نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید.

این مطلب رو به اشتراک بذار

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

یک دیدگاه ارسال کنید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید

تماس با ما

لوگو مشکات سفید